Chinezeasca cu parintii

Vin acasa dupa o zi de munca…o zi nu prea obositoare dar care m-a lasat fara chef de a face ceva de mancare. Ma opresc la ai mei sperand ca mama sa aiba ceva mancare gata gatita. Ma gandesc ca impusc doi iepuri deodata:  ii vizitez si pe ai mei, si mananc si ceva fara a ma mai obosi eu sa gatesc. Ajung si surpriza, mama nu avea nimic de mancare. De fapt, mama nu era acasa. Buuun, comandam, zic eu. Tata, reticent cum este la tot ce este nou, refuza. Eu insisit, si insist pana cand accepta propunerea mea de a comanda mancare chinezeasca. Studiem meniul impreuna. Ma bufnea rasul cand il vedeam pe tata incercand sa pronunte numele mancarurilor. Era prima data cand incerca mancarea chinezeasca.  Se enerveaza si imi lasa mana libera pentru comanda. Deschid repede telefonul  ca nu cumva sa se razgandeasca, folosesc noua aplicatie Wu Xing, pentru ca am discount de 15% la fiecare comanda pana pe data de 30 aprilie 2017, si asteptam.  Nu prea mult, maxim jumatate de ora, timp in care am plimbat cainele si ajunge si mama acasa.

-          Hei, mama, ce faci? Sper ca ti-e foame. Am facut comanda de mancare., o pun repede in tema.
-          Comanda…comanda de mancare?! A fost taica-tu de acord?! raspunde ea mirata.
-          Da, spun eu foarte mandra de mine.

Desfac cutiile cu mancare. In timpul asta ii povestesc tatei cum este cu traditia chinezeasca, ca la ei nu este fiecare cu farfuria lui, cum este la noi. Pentru chinezi este o traditie sa iei masa cu toata familia si pun mare pret pe acest lucru. Si cum incercam eu sa fiu cat exacta in detalii, sa ii explic ce inseamna Share your box, observ sa tata plecase cu vreo doua cutiute si manca fara noi…adica fara mine si mama.
-Tataaa, trebuie sa imparti, stii share your box, ceea ce spuneam mai devreme, acum nu e fiecare cu cutia lui. Trebuie sa gustam toti din toate cutiile. Stii doar ca sunt pofticioasa asta e. Si cred ca e dovedit faptul ca mancarea altuia este mai buna decat a ta.
- Daca tu ai chef de palavrageala asta e, dar mie mi-e foame si pe deasupra furnicile astea din copac sunt si foarte gustoase, spune tata cu gura plina.
- Stiu, raspund putin iritata si infometata. Sunt preferatele mele la fel si puiul cu legume…care e tot la tine.




Dupa alte cateva rugaminti si incercari de manipulare emotionala il conving pe tata sa vina si el masa si sa incercam faza cu traditia chinezeasca. Noi oricum avem cel putin o zi pe saptamana cand luam masa impreuna dar parca acum a fost cel mai dragut. Faptul ca am impartit mancarea, din aceleasi cutiute Wu Xing, ne-a apropiat mai mult.

Comentarii